3
%8
253,00 TL
275,00 TL
Kazancınız
:
22,00 TL
Kısa Ürün Açıklaması

Poggioli’nin 1940’ların sonunda Inventario dergisinde dört
bölüm halinde tefrika edilen ve 1962’de kitap olarak
yayınlanan Avangard Sanat Teorisi adlı çalışması, Batı sanatı ve
edebiyatında avangardı sosyolojik bir olgu olarak inceleyen ilk
kapsamlı çalışmadır. Poggioli, “avangard” veya “öncü” sıfatının
belirli eğilim ve hareketleri nitelemek üzere kullanılmaya
başlandığı 1800’lerin sonundan 20. yüzyılın ortalarına kadar,
sanat ve edebiyat alanında geleneğe ve klasizme karşı bayrak
açan, estetik (ve yer yer ahlaki) normlardan sapmayı başlı
başına norm haline geti Devamını Gör

Türü
:
Genel
Sayfa Sayısı
:
309
Kapak
:
Ciltsiz
Basım Tarihi
:
10/2024
Boyutlar
:
13.0 x 19.5
Kağıt Tipi
:
2. Hamur
ISBN Numarası
:
9789750537486
adet
payment Kredi Kartına Taksit İmkanı
Planlanan Teslimat
:
17.11.2024
Kampanya
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • 0 Yorum
  • Tavsiye Et
  • Hızlı Mesaj
  • Poggioli’nin 1940’ların sonunda Inventario dergisinde dört
    bölüm halinde tefrika edilen ve 1962’de kitap olarak
    yayınlanan Avangard Sanat Teorisi adlı çalışması, Batı sanatı ve
    edebiyatında avangardı sosyolojik bir olgu olarak inceleyen ilk
    kapsamlı çalışmadır. Poggioli, “avangard” veya “öncü” sıfatının
    belirli eğilim ve hareketleri nitelemek üzere kullanılmaya
    başlandığı 1800’lerin sonundan 20. yüzyılın ortalarına kadar,
    sanat ve edebiyat alanında geleneğe ve klasizme karşı bayrak
    açan, estetik (ve yer yer ahlaki) normlardan sapmayı başlı
    başına norm haline getiren hareketlerin ortak paydalarını
    kavramsallaştırır. Manifesto ve bildirgelerden yola çıkarak, bu
    hareketleri “avangard” sıfatıyla nitelemeye imkân veren
    tutumları ve eğilimleri etraflıca inceler. Genel olarak toplumun,
    özel olarak da sanat kamusunun ve eleştirmenlerin bu
    hareketlere ve sanatçılarına yönelik “hasmane” tepkilerini
    değerlendirerek, avangarda damgasını vuran yabancılaşmanın
    izini sürer. Sanatın ve edebiyatın avangardları ile siyasetin
    öncü kuvvetleri arasındaki yakınlaşmaları ve kopuşları ortaya
    koyar; sanatın devrimcileri ile siyasetin devrimcilerini
    karşılaştırır. Modernliğin bir ürünü olarak avangardın
    “modernperestlik”le ilişkisini sorunsallaştırır. Nihayet, daha o
    zamandan kimi çevrelerce “bittiği” ilan edilen avangardın
    “cagdas ve modern sanat icin bir doga kanunu oldugunu” öne
    sürer. Avangard Sanat Teorisi, sanat tarihindeki ve çağdaş
    sanattaki avangard kavramını ve olgusunu değerlendirmek için
    etraflı bir yol haritası oluşturur.

Benzer Ürünler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.