İncil / Baal (1919)
Baal (1922)
Baal'in Yaşam Öyküsü
Gecede Trampet Sesleri
Düğün
Dilenci veya Ölü Köpek
Şeytanı Kovma
Karanlıkta Işık
Balık Avı
Ova
Bertolt Brecht 15 yaşında, lise öğrencisi iken ilk dramatik eserini yazar: İncil. Eser, 16. Yüzyılda Nederland'ın İspanyol-Katolik birliklerine karşı verdiği özgürlük savaşından bir bölümü sergiler. Oyun, birçok yönden Brecht'in gerek evdeki, gerekse okuldaki kişisel yaşantılarıyla ve öncelikle de okuduklarıyla bağlantılıdır.
Baal (1919), Baal (1922), Baal'in Yaşam Öyküsü: Mart 1918'de Brecht, arkadaşı Caspar Neher'e şu haberi iletir: "XV. yüzyılda Bretagne'da katil, sokak soyguncusu ve balad şairi olan François Villon üstüne bir oyu
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
İncil / Baal (1919)
Baal (1922)
Baal'in Yaşam Öyküsü
Gecede Trampet Sesleri
Düğün
Dilenci veya Ölü Köpek
Şeytanı Kovma
Karanlıkta Işık
Balık Avı
OvaBertolt Brecht 15 yaşında, lise öğrencisi iken ilk dramatik eserini yazar: İncil. Eser, 16. Yüzyılda Nederland'ın İspanyol-Katolik birliklerine karşı verdiği özgürlük savaşından bir bölümü sergiler. Oyun, birçok yönden Brecht'in gerek evdeki, gerekse okuldaki kişisel yaşantılarıyla ve öncelikle de okuduklarıyla bağlantılıdır.
Baal (1919), Baal (1922), Baal'in Yaşam Öyküsü: Mart 1918'de Brecht, arkadaşı Caspar Neher'e şu haberi iletir: "XV. yüzyılda Bretagne'da katil, sokak soyguncusu ve balad şairi olan François Villon üstüne bir oyun yazmak istiyorum" O sıralar Villon'un yaşamı ve yapıtlarıyla Brecht çok ilgilenmişti, şiirlerinde de ondan esinlendiği hiç az değildir. Neher'e yazılan satırlar, Baal'e yönelik bir düşünsel ön adıma işarettir. Bu işaret, geniş anlamda Brecht'in üstünde uğraştığı, Villon'un, Rimbaud'nun, Verlain'in ve Frank Wedekind'in yaşam ve yapıtlarından meydana gelen edebi ve tematik malzemeyi göstermektedir; ki bir başka oyunun itkisi 1918 ilkbaharında ve yazında Baal'in ilk yazımını sağlayacaktır.
Gecede Trampet Sesleri: Oyunun öyküsü, yalnız zaman olarak değil, konu malzemesi olarak da Kasım devrimiyle ve 1919 başındaki devrimci çatışmalarla bağlantılıdır. O dönemde yüzbinlerce asker savaş cephelerinden geri döner, ama bunların çok azı devrimci çatışmalarda aktif olarak yer alır, ötekiler ya "evlerine gider", ya da Brecht'in kardeşi Walter gibi devrimci kalkışmanın bastırılmasına katılır. Oyun, dönemin olaylarıyla yoğun hesaplaşma içindedir.
Düğün, Dilenci veya Ölü Köpek, Şeytan Kovma, Karanlıkta Işık: Brecht'in 1919 sonbaharının yazdığı oyunlar içinde dört ya da beş tek perdelik vardır: Ölü Köpekler, bir kral ile köpeğinin ölümüne matem tutan bir dilenci arasında diyalog; Düğün, bu tek perdelikler içinde daha sonra üstelik de Frankfurt'da oynanma şansını bulmuş tek oyun, Şeytan Kovma, bir köylü güldürüsü ve Karanlıktaki Işık.
Bu oyundaki salt ticari iki işletme arasında patronlarının sonunda ortak olarak birleştikleri genelev ile aydınlanma çadırı arasında ortaya gelen kavgada ilk kez burjuva kapitalizmi konusu dile gelir. Dramatik açıdan en zayıf olan Ölü Köpekler, dili bakımından en etkileyici oyunudur.