“Temel bir hak olarak eğitim için verilecek mücadelenin sosyalist bir düzenin kurulması için verilecek mücadeleden ayrı düşünülmesi olanaksızdır.”
Türkiye’de de egemen olan küresel neoliberal politikaların eğitimdeki uygulamaların amacı kişileri “küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatmak” olarak belirlenmiştir. Eğitimin bu şekilde rekabetle ilişkilendirilmesi onun kamusal niteliğini de tahrip etmiş ve eğitimi bireylerin özel meselesi haline getirmiştir. Bu küresel eğilimin dışında kalan Küba ise akıntıya karşı bir örnek durumundadır. Küba’nın farklı bir örnek olmasının nedenini onun toplumsal yapısında aramak gerekir.
Bugün pandemi koşulları ülkemizde zaten var olan
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Temel bir hak olarak eğitim için verilecek mücadelenin sosyalist bir düzenin kurulması için verilecek mücadeleden ayrı düşünülmesi olanaksızdır.”
Türkiye’de de egemen olan küresel neoliberal politikaların eğitimdeki uygulamaların amacı kişileri “küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatmak” olarak belirlenmiştir. Eğitimin bu şekilde rekabetle ilişkilendirilmesi onun kamusal niteliğini de tahrip etmiş ve eğitimi bireylerin özel meselesi haline getirmiştir. Bu küresel eğilimin dışında kalan Küba ise akıntıya karşı bir örnek durumundadır. Küba’nın farklı bir örnek olmasının nedenini onun toplumsal yapısında aramak gerekir.
Bugün pandemi koşulları ülkemizde zaten var olan eğitim eşitsizliklerini çarpıcı bir şekilde görünür hale getirmiş, kamusal bir eğitime olan ihtiyacı bir kez daha ortaya koymuştur.Devrimin Alfabesi – Sosyalist Küba’da Toplumcu Eğitim ve Öğretmenlik , işte tam da böylesi bir dönemde, savaş koşullarında dahi eğitim kazanımlarından vazgeçmeyen bir toplumsal iradenin izini sürüyor. Küba’da devrim fikrini, eğitim ve öğretmenlerin rolü ile somutluyor.