Din-suç ilişkisi özellikle Batı’da sosyoloji bilimi içerisinde uzun yıllardır ele alınan konular arasındadır. Ülkemizde ise daha yakın zamanlarda incelenmeye başlanmıştır. Araştırmamıza konu olan uyuşturucu madde suçları ise Hint kenevirinden elde edilen esrar maddesi özelinde incelenmektedir. Doğu Anadolu Bölgesinde önemli bir jeopolitik konuma sahip olan Bingöl ili, araştırma evreni olarak çalışılmıştır. Uyuşturucu madde failleri (kullanan, satan veya üreten/yetiştiren) tarafından sıklıkla kullanılan “Ottur, günahı yoktur”, “Vur dumana, gel imana”, “Gâvurlara (Gayr-i Müslimlere) satıyoruz, aslı
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
Din-suç ilişkisi özellikle Batı’da sosyoloji bilimi içerisinde uzun yıllardır ele alınan konular arasındadır. Ülkemizde ise daha yakın zamanlarda incelenmeye başlanmıştır. Araştırmamıza konu olan uyuşturucu madde suçları ise Hint kenevirinden elde edilen esrar maddesi özelinde incelenmektedir. Doğu Anadolu Bölgesinde önemli bir jeopolitik konuma sahip olan Bingöl ili, araştırma evreni olarak çalışılmıştır. Uyuşturucu madde failleri (kullanan, satan veya üreten/yetiştiren) tarafından sıklıkla kullanılan “Ottur, günahı yoktur”, “Vur dumana, gel imana”, “Gâvurlara (Gayr-i Müslimlere) satıyoruz, aslında cihat yapıyoruz”, “Helalse içiyoruz, haramsa yakıyoruz” gibi mottolar, araştırmamızın din-suç ilişkisi bağlamında analiz edilmesini gerekli kılmıştır. Uyuşturucu madde suçluları, esrar maddesi ticaretinin olumsuz etiketlerini nötrleştirmek ve toplumsal hayattaki varlıklarını dini meşrulaştırmak için zekât-sadaka verme, hayır-hasenat yapma veya hac-umre ibadetleriyle aklama gibi eylemlerde bulunmaktadır. Böylece özgün nötrleştirme ve meşrulaştırma çabası içinde bulunulan esrar maddesi suçları, günümüz toplumlarının başat problemi olmakla beraber her geçen gün farklı tekniklerle suç ve günah ikilemine yeni perspektiflerle karşı çıkmaktadır. Çalışmamız, bu problemlere yönelik çözümlemeleri ve analizleri kapsamaktadır.