Geleceğin Felsefesi Antropogonia (Resimli Özet)
Yazar Adı: Meriç Bilgiç“Anka ile Ejderha” adlı sanatsal çalışmam benim kişisel simgemdir. Sevgi ve adaletin evrenselliğine işaret eder. Aslen Topkapı Sarayı kütüphanesinde bulunmuş silik bir Osmanlı tezhip örneğidir. Hayat gibi, ben de olanı yeniden canlandırıp çizdim ve renklendirdim ve altına Japonca mührümü bastım. Zümrüdü Anka, adımın da Farsça kökeni olan, efsanevi Si-murg (otuz-kuş) kuşudur ve göksel, düşünsel olanı, sevgiyi simgeler. Ejderha ise yeraltının, bedenin ve (mülkiyet gibi) karanlık arzuların, gücün, adaletin simgesidir. Bu çalışmamda, Şamanik simgeler ile gök ile yeraltı arasında, insanın or
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Anka ile Ejderha” adlı sanatsal çalışmam benim kişisel simgemdir. Sevgi ve adaletin evrenselliğine işaret eder. Aslen Topkapı Sarayı kütüphanesinde bulunmuş silik bir Osmanlı tezhip örneğidir. Hayat gibi, ben de olanı yeniden canlandırıp çizdim ve renklendirdim ve altına Japonca mührümü bastım. Zümrüdü Anka, adımın da Farsça kökeni olan, efsanevi Si-murg (otuz-kuş) kuşudur ve göksel, düşünsel olanı, sevgiyi simgeler. Ejderha ise yeraltının, bedenin ve (mülkiyet gibi) karanlık arzuların, gücün, adaletin simgesidir. Bu çalışmamda, Şamanik simgeler ile gök ile yeraltı arasında, insanın orta dünyadaki savaşını, arada olmayı, filozofun da evrensellik arayışını, aracılığını, medyumluğunu anlatmak istedim.
Hamid Binandeh: İranlı, multidisipliner bir Dünya sanatçısıdır. Resim, heykel, sinema, müzik, enstalasyon ve bunlarla bağlantılı benzeri alanlarda çalışmaktadır. Kitaptaki kara kalem çalışmalar kendisine aittir. Gönüllü olarak kitap üzerinde çalıştığı ve hediye ettiği çizimler için kendisine teşekkür ederiz.
KAPAK RESMİ: Meriç Bilgiç, “Anka ile Ejderha” (Akrilik boyama, 25x25cm)Önsöz 7
I. DÜŞÜNME LABİRENTİNDEN ÇIKIŞI ARAMA 9
DON KİŞOT MUSUN? 9
Eee? BAŞLANGIÇ NERESİ? 10
ZİHİN BEDENDEN AYRI MI? 13
CANI ÜFLEYEN GÜNEŞ TANRISI MI? 14
CANLI YAŞAMIN ve ZİHNİN BİR EREĞİ VAR MI? 17
DÜŞÜNÜYORUM, O HALDE BEN Mİ VARIM? 19
EVRENSEL DOĞRULUK İKTİDARSIZ MI? 20
DÜŞÜNCE İLE GERÇEĞİ BİLİM Mİ BAĞLAR, DANS MI? 22
DOĞRULUĞUN METAFİZİK DAYANAĞI VAR MI? 24
DOĞRULUĞUN MANTIKSAL KOŞULU NEDİR? 26
ZİHİN KENDİNİ TANIMLAYABİLECEK Mİ? 28
THEOGONİA’dan ANTROPOGONİA’ya GEÇİT VAR MI? 31
II. ZİHİNSEL YETİLERİMİZİN TANIMLANMASI 33
ZEKANIN EVRİMSEL ALGORİTMASI 33
BİLİNCİN GENETİK ALGORİTMASI 38
ÖZ-TEMSİLCİ YÜKSEK-DERECE BİLİNÇ TEORİSİ 43
SAF BEN’in DÖRTLÜ ÇEKİRDEK YÖNELİMİ 46
III. GELECEĞİN FELSEFESİ: ANTROPOGONİA 51
FELSEFE⇒İNSAN FELSEFESİ⇒ZİHİN FELSEFESİ 51
FELSEFENİN SİSTEMATİK YAPISI 58
1. Metafizik 59
A. Toplumsallık ve Özgürlük 61
2. Etik 62
3. İdeoloji 66
B. Dil ve Hakikat 74
4. Epistemoloji 75
5. Ontoloji 77
C. Tarihsellik ve Akıllılık 80
6. Estetik 83
MERİK SİSTEM: BİLİMLER VE SANATLARIN 88
EĞİTİMDE SINIFLANDIRILMASI 88
VI. ZAMANIN PARADOKSAL AKILDIŞILIĞI 97
Algılanan Zamanın Yönetim Mantığı: Antropogonia’nın sanatı 97
Algı-dışı Zamanın, Tarihin Yönetim Mantığı: Meta-metodoloji
(Siyaset, Bilim ve Sanat Tarihi) 101
1. İlkçağ 105
2. Ortaçağ 106
3. Modern Çağ 107
4. Postmodern Çağ 109