3
Stokta Yok
Gözünü Açık Tutmak; Sanat Üzerine Denemeler
Yazar Adı: Julians Barnes
Ayrıntı Yayınları
0 | Yorum Ekle
177,48 TL
204,00 TL
Kazancınız
:
26,52 TL
Kısa Ürün Açıklaması
Gözunu Açık Tutmak, Julian Barnes'ın resim sanatı ve genel olarak "sanat" kavramı uzerine kaleme aldığı denemelerden oluşan bir toplam. Barnes okurlarının muhtemelen bilecekleri gibi, yazar resim sanatına başlı başına bir öğe olarak ilk kez 10½ Bölumde Dunya Tarihi romanında yer vermişti. Söz konusu yapıtın "Deniz Kazası" başlığını taşıyan bölumunde "sanata dönuşen felaket" izleğini gundeme getiriyor ve Fransız ressam Theodore Gericault'nun Meduza'nın Salı adlı tablosundan yola çıkarak "gerçeğe sadakat" ve "sanata sadakat" kavramlarının tablonun butunluğu içinde nasıl bir dönuşume uğramış olduğunu irdeliyordu.
Gözunu Açık Tutmak işte bu denemeyle açılıyor ve Julian Barnes'ın yıllar içinde çeşitli vesilelerle kaleme aldığı öteki denemelerle
Türü
:
Sanat
Sayfa Sayısı
:
272
Kapak
:
Ciltsiz
Basım Tarihi
:
4/2018
Boyutlar
:
13.50 x 21.50
Kağıt Tipi
:
2. Hamur
ISBN Numarası
:
9786053142881
Planlanan Teslimat
:
17.11.2024
Kampanya
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
Gözunu Açık Tutmak, Julian Barnes'ın resim sanatı ve genel olarak "sanat" kavramı uzerine kaleme aldığı denemelerden oluşan bir toplam. Barnes okurlarının muhtemelen bilecekleri gibi, yazar resim sanatına başlı başına bir öğe olarak ilk kez 10½ Bölumde Dunya Tarihi romanında yer vermişti. Söz konusu yapıtın "Deniz Kazası" başlığını taşıyan bölumunde "sanata dönuşen felaket" izleğini gundeme getiriyor ve Fransız ressam Theodore Gericault'nun Meduza'nın Salı adlı tablosundan yola çıkarak "gerçeğe sadakat" ve "sanata sadakat" kavramlarının tablonun butunluğu içinde nasıl bir dönuşume uğramış olduğunu irdeliyordu. Gözunu Açık Tutmak işte bu denemeyle açılıyor ve Julian Barnes'ın yıllar içinde çeşitli vesilelerle kaleme aldığı öteki denemelerle birlikte romancının resim sanatına yaklaşımını, kişisel yaklaşımının zamanla değişen ölçutlerini, vizyonunun nasıl bir seyir izlediğini irdeliyor. Kitabında tablolarının ayrıntılı incelemelerine giriştiği ve hayatlarından ilginç anekdotlarla dustur niteliğinde sözler aktardığı sanatçılar arasında Gericault, Delacroix, Courbet, Manet, Redon gibi 19. yuzyılın Fransız ressamları; Braque ve Magritte gibi modernizmin köşebaşlarını tutmuş olan ressamlar; Lucian Freud ve Howard Hodgkin gibi çağdaş ressamlar bulunuyor. Julian Barnes, "Giriş" yazısında nuanslarıyla belirttiği uzere, resim sanatına kişisel yöneliminin izlediği seyri, bir yandan tek tek ressamların kendi vizyon gelişimine yaptıkları katkılar açısından ele alırken, bir yandan da "modernizm" ve "gerçekçilik" akımlarının bu gelişim içinde yıllar içinde değişen ağırlıklarını, çeşitli açılardan sorgulamaya girişiyor. Sözgelimi, zamanla ısındığı, zamanla ilgisini kaybettiği, buyuk birer usta olarak görmekle birlikte ihmal ettiğini duşunduğu yahut yeniden keşfettiği ressamlardan söz ediyor. Tabii ki, her zaman yeni açılımlar getiren o kılı kırk yaran göruş keskinliği ve eşsiz ironisiyle...