3
Güneydoğu 1919; İtilaf Devletlerinin Güneydoğu Anadolu Aşiretleriyle İlişkisi
Yazar Adı: Necati Fahri Taş
Tarihçi Kitabevi
0 | Yorum Ekle
87,00 TL
100,00 TL
Kazancınız
:
13,00 TL
Kısa Ürün Açıklaması
Türk milletinin karakter ve seciyesi, beslendiği kaynaklar itibariyle (coğrafya, inanç, tarih) diğer millet ve toplumlardan farklıdır. Bu farklılık, Haç-Hilâl çekişmesinde Hilâlin bayraktarı olmasına, medeniyet yarışında Asya kültürünü temsil etmesine yol açmıştır. Bu durum Onu özel kılar. Bu sebeple Batıdan Doğuya yönelen her tehdit ve tehlike, Türk milletine karşı yapılmıştır.
Birinci Dünya Savaşı sonrasında Batı ülkelerinin Türkler için yıllarca yaptığı projeler meyvelerini vermeye başlamış gibiydi. Millî Mücadele gerçekleştirilmeseydi veya başarılı olmasaydı, gerçekten Batı projeleri hayata geçirilmiş olacaktı. Millî Mücadelenin başarılı olması bu projelerin sonuçsuz kalmasına sebep oldu. Millî Mücadelenin başarılı olacağını gören İtil
Kampanya
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
Türk milletinin karakter ve seciyesi, beslendiği kaynaklar itibariyle (coğrafya, inanç, tarih) diğer millet ve toplumlardan farklıdır. Bu farklılık, Haç-Hilâl çekişmesinde Hilâlin bayraktarı olmasına, medeniyet yarışında Asya kültürünü temsil etmesine yol açmıştır. Bu durum Onu özel kılar. Bu sebeple Batıdan Doğuya yönelen her tehdit ve tehlike, Türk milletine karşı yapılmıştır. Birinci Dünya Savaşı sonrasında Batı ülkelerinin Türkler için yıllarca yaptığı projeler meyvelerini vermeye başlamış gibiydi. Millî Mücadele gerçekleştirilmeseydi veya başarılı olmasaydı, gerçekten Batı projeleri hayata geçirilmiş olacaktı. Millî Mücadelenin başarılı olması bu projelerin sonuçsuz kalmasına sebep oldu. Millî Mücadelenin başarılı olacağını gören İtilaf devletleri yeni yöntemlere başvurarak, yıllarca birlikte yaşamış insanları birbirine hasım göstermeye çalıştılar. Bu eser, söz konusu planın yalnızca küçük bir kesitini oluşturmaktadır'. 1919 yılı, bir sonun ve bir başlangıcın yol ayrımıdır. Bir milletin varlığının devamı veya yok oluşudur. Bu dönemde önce senaryonun parçalama perdesi sahnelenmiştir. Oyunun finalinde, tarih bizi yanıltmıyor ise yok olma vardır. Eserde, senaryonun birinci perdesindeki olaylar ele alınmıştır.