“Gerçek abartılıyor. Elimizde sadece, açılan bir manzaraya çiziktirilmiş sözcükler, hafızadan kazınıp çıkarılmış sahnelerin kalıntıları, Amerikan düzlüklerinde sürüklenen kayıp seslerin oluşturduğu bir ağıt var. İçimdeki Kişi birleştirici bir atlas gibi; üzerinde de bu atlasın dünyadışı yollarında, açık gözlerle, içgüdülerini dinleyerek dolaşan kişinin çizmelerinin bıraktığı izleri taşıyor.”
Patti Smith
Modern Amerikan edebiyatının en önemli isimlerinden, oyun yazarı, öykücü, oyuncu, yönetmen Sam Shepard, İçimdeki Kişi’de, babasının öldüğü yaştaki bir adamın geçmiş ve şimdiki zaman arasındaki yolculuğuna odaklanıyor. Hafızası onu giderek ele geçirirken, hayatına giren kadınlara, aktörlük yaptığı zamanlara, b
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Gerçek abartılıyor. Elimizde sadece, açılan bir manzaraya çiziktirilmiş sözcükler, hafızadan kazınıp çıkarılmış sahnelerin kalıntıları, Amerikan düzlüklerinde sürüklenen kayıp seslerin oluşturduğu bir ağıt var. İçimdeki Kişi birleştirici bir atlas gibi; üzerinde de bu atlasın dünyadışı yollarında, açık gözlerle, içgüdülerini dinleyerek dolaşan kişinin çizmelerinin bıraktığı izleri taşıyor.”
Patti Smith
Modern Amerikan edebiyatının en önemli isimlerinden, oyun yazarı, öykücü, oyuncu, yönetmen Sam Shepard, İçimdeki Kişi’de, babasının öldüğü yaştaki bir adamın geçmiş ve şimdiki zaman arasındaki yolculuğuna odaklanıyor. Hafızası onu giderek ele geçirirken, hayatına giren kadınlara, aktörlük yaptığı zamanlara, babasına ve çocukluk keşif lerine dair anıları hayaller, rüyalar, fanteziler ve halüsinasyonlarla iç içe geçiyor.
Pulitzer ödülünü ve Wim Wenders’in Paris, Texas filminin senaryosuyla 1984 Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye’yi kazanan Sam Shepard’ın 2017’deki ölümünden kısa bir süre önce yazdığı ilk romanı İçimdeki Kişi, insan olmanın kaçınılmaz istikrarsızlığı hakkında bir bilinç akışı.
“Romanın etkisi, Fellini’nin gerçeğin ve hayallerin birbirine karıştığı başyapıtı 8 ½’unkine benziyor. İçimdeki Kişi Shepard hayranlarına, yazarın ünlü oyunlarında hem karakterlerin imgelemlerinin birer yansıması hem de Buñuel’vari metaforik bir arka plan olarak kullandığı gerçeküstü imgeleri hatırlatacak.”
Michiko Kakutani