Dil felsefesi nedir?
Bu soruya kisa yahut uzun bir tanımla karşılık vermek, tanımı izah etmek yahut tanımları mukayese etmek mümkündür, fakat takriben iki bin beş yüz yıllık bir alanda bu soruya cevap aranması gerektiğini düşünürsek dört başı mamur bir tanım yapmak ve izahatı kesinlik çizgisi üstünde konumlandırmak imkan dahilinde değildir. Bu vesile ile, tanımlar içinde mücerret bir seyahat yapmaktansa (alametifarikaları olan tasavvurları merkezde olmak üzere) dil felsefesine bir şekilde hizmet etmiş mühim düşünürler hakkında kısa malumat vermek hem genel bir bakış imkanı sağlayacak hem de hazırlamak azminde ol
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
Dil felsefesi nedir?
Bu soruya kisa yahut uzun bir tanımla karşılık vermek, tanımı izah etmek yahut tanımları mukayese etmek mümkündür, fakat takriben iki bin beş yüz yıllık bir alanda bu soruya cevap aranması gerektiğini düşünürsek dört başı mamur bir tanım yapmak ve izahatı kesinlik çizgisi üstünde konumlandırmak imkan dahilinde değildir. Bu vesile ile, tanımlar içinde mücerret bir seyahat yapmaktansa (alametifarikaları olan tasavvurları merkezde olmak üzere) dil felsefesine bir şekilde hizmet etmiş mühim düşünürler hakkında kısa malumat vermek hem genel bir bakış imkanı sağlayacak hem de hazırlamak azminde olduğumuz Dil Filozofları Serisi'nin ana hatları çizilmiş bir yol haritası hükmünde olacaktır.
Serinin ilk kitabı Platon'un Dil Felsefesi'dir...
Platon'u dil felsefesi açısından uygun bir girizgah yapan şey onun eski düşüncelerin tüm parçalarını
bir araya toplama, bunları işleme ve müspet neticelere varma kabiliyeti ve donanımıdır. Yani dil felsefesine emeği geçmiş filozofların hakkını teslim maksadı ile Platon'u başlangıç noktası sayamasak bile ilk durak yahut geleneği bir bütün addederek girizgah şeklinde nitelemek yerinde olacaktır. Zira Platon dil felsefesi ile başka disiplinlere ilaveten, onların bir parçası, tamamlayıcısı yahut eksik kısmı olarak ilgilenmez.
Platon için dil felsefesi tam anlamı ile müstakil bir sahadır.