“Her senaryo bir ‘tetikleyici olay’ ile bas¸lar. Tetikleyici olay ile birlikte karakter bir ‘amaç’ için yola çıkar. Çatısı; karakter-amaç-yol biles¸eninden olus¸acak olan senaryo aslında karakterin yol haritasıdır.”
İstanbul Kanatlarımın Altında, Ağır Roman, Beyza’nın Kadınları gibi filmlerin yönetmeni ve yazar Mustafa Altıoklar’dan klasik uzun metrajlı film senaryosu yazma teknigˆi ve karakter yaratma sanatının ortaklıkları üzerine yogˆunlas¸mıs¸ bir kitap: Senaryo: Karakterin Yolculuğu. Kitapta örnek filmler üzerinden sekiz perdeli plot yapısına, sanat filmlerinin kurgusundan karaktermotivasyonuna, ark dönümüne, merkezi dramatik çatışmadan senaryo kurgusu ve manifestosuna, astroloji arketiplerinden Jungien arketiplere, sinemada o
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Her senaryo bir ‘tetikleyici olay’ ile bas¸lar. Tetikleyici olay ile birlikte karakter bir ‘amaç’ için yola çıkar. Çatısı; karakter-amaç-yol biles¸eninden olus¸acak olan senaryo aslında karakterin yol haritasıdır.”
İstanbul Kanatlarımın Altında, Ağır Roman, Beyza’nın Kadınları gibi filmlerin yönetmeni ve yazar Mustafa Altıoklar’dan klasik uzun metrajlı film senaryosu yazma teknigˆi ve karakter yaratma sanatının ortaklıkları üzerine yogˆunlas¸mıs¸ bir kitap: Senaryo: Karakterin Yolculuğu. Kitapta örnek filmler üzerinden sekiz perdeli plot yapısına, sanat filmlerinin kurgusundan karaktermotivasyonuna, ark dönümüne, merkezi dramatik çatışmadan senaryo kurgusu ve manifestosuna, astroloji arketiplerinden Jungien arketiplere, sinemada olay kavramından peripeteia, anagnorisis, zaman baskısı, dramatik ironi, sekans, logline, sinopsis, plot ve tretman tanımlarına kadar senaryo yazarlığının sırlarını bulacaksınız.
“Bu kitap sinema yolculugˆu sırasında alacakaranlıkta yol arar gibi bulmaya çalıs¸tıgˆım ve geri dönüp yazdıgˆım senaryolarıma baktıgˆımda gördügˆüm hatalardan süzerek damıttıgˆım kis¸isel deneyim ve bilgilerin demlenmis¸ sunumudur; bir teori, bir kutsal kitap, bir doktrin degˆil...”