“Etik, bir insanın potansiyel olarak yapabileceği şeyden sakınmasıdır, insan ilişkilerinin zenginleşmesidir. Gerçekten sosyalist bir toplumun insanı dur durak bilmeden daha fazla mala mu¨lke sahip olmak için didinip durmaz. Zaten o yol da kapanmış olmalıdır. Zira daha çok malın daha çok insanlık, daha çok mutluluk olmadığını bilir.”
Entelektu¨el ve muhalif olmak… Bu ayrım genellikle doğal bir biçimde kabul göru¨r. Ancak ayrım ortadan kaldırıldığında, yani bir entelektu¨el muhalif Fikret Başkaya’dan söz ettiğimizde, onu nasıl tanımlamak gerekir? “Tu¨rkiye’nin Lanetlisi”…
Tu¨rkiye’nin Lanetlisi: Bir Muhalif, Mete Kaan Kaynar’ın resmî ideolojiyle didişen, Kemalizmle hesaplaşan, Ku¨rt meselesine devlet gibi değil, eleştirel-tarihse
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Etik, bir insanın potansiyel olarak yapabileceği şeyden sakınmasıdır, insan ilişkilerinin zenginleşmesidir. Gerçekten sosyalist bir toplumun insanı dur durak bilmeden daha fazla mala mu¨lke sahip olmak için didinip durmaz. Zaten o yol da kapanmış olmalıdır. Zira daha çok malın daha çok insanlık, daha çok mutluluk olmadığını bilir.”
Entelektu¨el ve muhalif olmak… Bu ayrım genellikle doğal bir biçimde kabul göru¨r. Ancak ayrım ortadan kaldırıldığında, yani bir entelektu¨el muhalif Fikret Başkaya’dan söz ettiğimizde, onu nasıl tanımlamak gerekir? “Tu¨rkiye’nin Lanetlisi”…
Tu¨rkiye’nin Lanetlisi: Bir Muhalif, Mete Kaan Kaynar’ın resmî ideolojiyle didişen, Kemalizmle hesaplaşan, Ku¨rt meselesine devlet gibi değil, eleştirel-tarihsel bir perspektiften bakan, kalkınmayı ve devrim sorununu etik bir dönu¨şu¨mle ve ekolojik bir duyarlılıkla ele alan Fikret Başkaya’yla nehir söyleşisinden oluşuyor.
“Entelektu¨el muhalif yaşamın” bir portresini, Tu¨rkiye tarihinde iz bırakan olaylarla birlikte sunarken ve yeni bir paradigmanın imkânlarını du¨şu¨ndu¨ru¨rken entelektu¨elin tarihe ve topluma karşı sorumluluğunu hatırlatıyor, du¨şu¨nme ve bilmeye cesarete çağırıyor. Stratejik uzmanlığa değil, du¨şu¨nme sevgisine hu¨rmet ederek…