“Bugu¨n, yarın ve du¨n
Üçu¨ de aynıdır, ebedî bir ân”
“Vakit” geçmiş ya da gelecekteki bir su¨renin devamlılığının herhangi bir ânı (nunc fluens) olup, iki farklı mu¨ddeti birbirinden ayırır.
“Ebediyet” ise bizim zamana tabî bakış açımızdan, başı ve sonu olmayandır ya da kendi içinde bir Şimdi’nin (nunc stans) uzatılmış halidir.
Zaman meselesi ve onun metafiziği hakkında yazılmış en derin kaynaklardan birisi olan bu kitapta Coomaraswamy, zaman kavramını Vedalar, Budizm, Yunan, Hristiyanlık ve İslamî geleneklerdeki karşılıklarıyla ele alıp, Geleneksel Okul perspektifi açısından anlamaya ve ortak yönleri bulmaya çalışıyor.
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Bugu¨n, yarın ve du¨n
Üçu¨ de aynıdır, ebedî bir ân”“Vakit” geçmiş ya da gelecekteki bir su¨renin devamlılığının herhangi bir ânı (nunc fluens) olup, iki farklı mu¨ddeti birbirinden ayırır.
“Ebediyet” ise bizim zamana tabî bakış açımızdan, başı ve sonu olmayandır ya da kendi içinde bir Şimdi’nin (nunc stans) uzatılmış halidir.
Zaman meselesi ve onun metafiziği hakkında yazılmış en derin kaynaklardan birisi olan bu kitapta Coomaraswamy, zaman kavramını Vedalar, Budizm, Yunan, Hristiyanlık ve İslamî geleneklerdeki karşılıklarıyla ele alıp, Geleneksel Okul perspektifi açısından anlamaya ve ortak yönleri bulmaya çalışıyor.