“Beğenideki dönüşüm ilk olarak, muhafazakar orta sınıfların şehrin gözde muhitlerindeki lüks sitelere yerleşmelerine yansıdı. (...) Bu sınırlar dahilindeki yeniden inşa sürecinde, muhafazakar orta sınıflar, mobilyalarına, kıyafetlerine ve bedenlerine alışık olmadıkları bir tarz
verdiler. Bu yeni hayat tarzını toplumsal hayatta sunma konusunda eskiye nazaran daha rahat hissettiler ve böylelikle ‘muhafazakar çekimserlik’ ya da içe kapanıklık buharlaştı.”
Muhafazakar orta sınıflarda yeni olan ne? Hayat tarzları hal ve davranışları, zevkleri nasıl değişti? Bu değişim, bize ne anlatıyor? Aksu Akçaoğlu, bu soruların cevaplarını arıyor. Muhafazakar orta sınıfın hal-davranış ve beğeni düzenini, bunun mekana yansımasını, “sembolik
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- 0 Yorum
- Tavsiye Et
- Hızlı Mesaj
-
“Beğenideki dönüşüm ilk olarak, muhafazakar orta sınıfların şehrin gözde muhitlerindeki lüks sitelere yerleşmelerine yansıdı. (...) Bu sınırlar dahilindeki yeniden inşa sürecinde, muhafazakar orta sınıflar, mobilyalarına, kıyafetlerine ve bedenlerine alışık olmadıkları bir tarz
verdiler. Bu yeni hayat tarzını toplumsal hayatta sunma konusunda eskiye nazaran daha rahat hissettiler ve böylelikle ‘muhafazakar çekimserlik’ ya da içe kapanıklık buharlaştı.”
Muhafazakar orta sınıflarda yeni olan ne? Hayat tarzları hal ve davranışları, zevkleri nasıl değişti? Bu değişim, bize ne anlatıyor? Aksu Akçaoğlu, bu soruların cevaplarını arıyor. Muhafazakar orta sınıfın hal-davranış ve beğeni düzenini, bunun mekana yansımasını, “sembolik ürünler piyasası”nı, moda anlayışını, sosyalleşme yollarını ve ortamlarını, “iç dünyanın” ve benliğin eğitim yordamlarını, zihniyet dünyasını inceliyor. Ankara’nın bu zümreyle özdeşleşerek sembolleşmiş semti Çukurambar’a bakarak...
Dinen makbûl ve aynı zamanda kendince zarif olanın peşinde, aslında bir şeyleri muhafaza etmekten çok yeni bir şey inşa eden bir muhafazakarlığın ayrıntılı bir portresi..